Tuesday 30 August 2011

Budak Comel



ni budak comel dalam keluarga aku.(bukan dia seorang je tau. Ada lagi 8 orang budak lagi) comelllll....tapi nak menjaganya memang azab...kalau tak kena terpekik terlolong memang tak sah..
nama dia Amir Hamzah. lasak nya bukan main lagi..bukan tahap lasak, tambah lagi dengan perangai2 dia yang lain..cengeng, ngada2, gedik dam macam2 lagi la..hehhehe
walaupun dilahirkan di kuala Lumpur, tapi ayat dia bila bercakap tak tumpah dengan rakyat jelata yang menetap kekal abadi kat perak. contohnya APA jadi APE, KENAPA jadi KENAPE..pastu ada bunyi LAH kat belakang ayat dia..contoh..TAKLAH...
aku ni pokcik yang garang, kalau nagis tahap mengada2 aku akan denda..denda masukkan dia dalam bilik..pastu tutup..pastu dia akan menagis sekuat yang boleh..bila dia nangis aku akan tetap biarkan dia dalam bilik. tapi kena cakap.."acik akan keuarkan Amir bila Amir berhenti menangis.." tang2 tu dia akan senyap sambil tersedu sedan..ala2 drama gitu..bila dia buat hal..aku akan ugut.."achik akan masukkan Amir dalam bilik kalau Amir buat lagi"..nanti dengan sendirinya dia akan minta maaf dan janji taknak buat lagi..."nak shalam lah.."..."minta maaf lah"....amir..amir...;-)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...