Friday 2 September 2011

aku dan ladang pokok getah

korang tau mak jah...kat johor tu..banyak benor pokok getah..(sambil duduk menyimpuh dan melambai2 tangan..menunjukkan barang kemas sampai ke siku...)
kampung mak long aku memang banyak ladang pokok getah..santeekkk...bila beraya tu, memang banyak rumah nak ziarah nyer..dari hujung kampung sampai la hujung alam...
sampai satu tahap..tak mau dah naik umah orang(penat nak buka kasut..tula..sapa suruh beraya pakai kasut..selendal cukupppp..)
bila nampak ladang pokok getah kat depan rumah sedara..sangatlah teruja..

dulu masa aku budak belum cukup umur dan berhingusan lagi..aku n pokok getah ni dah sebati...kat kampung rumah nenak aku, belakang rumah ada ladang pokok getah..pernah ikut nenek menoreh..pernah cari biji getah nak dibuat biji congkak tanah..main nyorok2 dan macam2 lah..

bila meningkat dewasa..i jaga standard i tau..pokok getah..euwww.x kuasa i nak jejak(wah!!kekwat giler ko!!!)..gituuuu...(gurau je)
bukan kekwat jauh sekali berlagak bandar...tapi dah takda kawan nak main itu semua...dan x berkesempatan nak main, di tambah pula..tahap pemikiran dah matang gitu...(matang ker?)

so bila nampak ladang pokok getah yang betul2 depan rumah sedara dan suasana ladang yang cantik dan redup..menjadikan aku teruja nak bergambar di sana (sapa2 yang nak kawen dan nak buat sesi fotografi..aku cadangkan korang buat kat suasana pokok getah...giler ko x cantik..memang cantik...ala2 sonata musim dingin gituuu...)

gambar candid..aku x ready..akak aku dah snap..memang x profesional


konon je...tengah menyapu ke cik kiahh oiiii?hehhee


motif ko nak menongeng.gaya ini telah menjadi bahan gelak akak ipar aku...


hayun budak...


seronok betul anak sedara aku ni di hayun2..sapa nak kena hayun?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...