Saturday, 3 September 2011

jangan SUSAHKAN diri..

salam semua...ni mesti mak jah..kak edah..semualah..tengah sibuk sakan beraya ke hulur ke hilir(bukan apa, saja nak tayang baju merah sedondon i-kalau tak hari raya...hausss ko nak pakai hari lain kannnn...heheh- gurau je ye cik kiah)hehehhe

so bila nak beraya..harus lah ko akan duq pikir sehari semalam nak pakai baju apa yang terbaik nak ditayangkan kepda kawan2 dan saudara mara..dari hujung helai tudung ko..sampailah ke hujung ibu jari kaki ko kannn...

semua mesti cantik..terutama kasut..kalo takat cantik tapi menyusahkan hidup ko..baik ko campak je kasut ko tu ke hujung alam..susah2 ko bungkus letak depan rumah, esok lusa ada la lori sampah yang tukang hangkutnya...hehehehhe

bukan apa..kalau dah orang melayu beradab sopan selari ngn ajaran Islam..harus lah ko masuk rumah orang berkaki ayam..(giler apa pakai kasut dalam rumah..kalo x kena pelangkung ko kena halau...KELUAAARRRR...get out from my face....gituuu)

kalau dah 10 rumah ko keluar masuk..tak ke 20 kali ko kena pakai kasut ko..ikat kasut ko bagai..yang ni satu hal, yang satu hal lagi..dibuatnya halaman rumah sedara tu berbatu2 berbukit bukau..x ke terhuyung hayang bila berjalan..

moralnya, pakailah kasut yang mudah ko nak guna dan praktikal....

selamat bertandang ke rumah orang!!!

























4 comments:

IkiN NikisA said...

unik .. mane shoutbox anda ? saya tak dapat tinggal jejak ni ..

macam ku kata said...

heheh..terima kasih..saya baru buat..setelah di ajar oleh my sis;-)...tq

sha my heart said...

wah, cantik dan kreatif.

rasa teringin juga nak miliknya satu. hehe~

macam ku kata said...

hehhehe...boleh2..cuba seumur hidupkan..hehhehe..xpun sj2 buat koleksi peribadi;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...