Sunday, 4 December 2011

OMBAK RINDU dari pandangan arm

omba rindu pada mata aku...
sebuah cerita yang penuh dgn emosi, lakonan yang mantap oleh maya karin n aron aziz(dgn selmba mereka boleh mengalirkan air mata..siap mata merah...)
permulaan cerita yang penuh drmatik, tetapi disaat akhir, seolah2 bnyak yang macm tangkap muat..janji siap. sebb suntingan yang tak berapa nak kemas. cerita ni boleh diangkat lagi jika beberapa perkara diperkemaskan, pergerakkan kemera yang boleh mengangkat emosi dan mengambarkan cerita/perasaan pelakon, sebagai contoh bila izzah berlari mengejar kereta aris sampai terjatuh..kan seronok or lagi best if kita dapat tengok emosi aris ketika itu..melihat izzah berlari dan terjatuh dr side mirror..masa tu kita akan dpt mndalmi emosi aris..yang masih menyayangi tetapi geram, marah n terpksa meningalkan izzah..
beberapa perkara lagi, rasa terganggu dgn lagu OST siap ada suara setiap kali babak sedih..aku rs cukup sekadar sound lagu or petikan muzik mengiringi babak sedih..boleh sertakan lagu n vokal artis, tapi jgn terlalu kerap.
makeup boleh diperkemaskan..izzah wanita kampung rasanya kalau kening tu x dicukurkan bagus, makcik izzah yang sakit tupun nampak sgt kening dicantas..pemakaian tudung pun boleh diperkemaskan, bila kat dalam ward, masa izzah sakit, kan boleh je menyarung apa2 kain utk menampakkan izzah ni seorang ustazah yg mnjaga aurat sebb masa tu mail kawan izzah n pak dollah pun ada sekali..tudung yang dipakai kadang2 menampakkan leher..make artis kena kaji watak sikit...
apapun cerita ini menyebabkan aku rasa terheret dgn emosi jalan cerita....


2 comments:

::FAIZ FARISH:: said...

aku belum tgk lagi crite tu

Tentang Kita said...

x tgk lg citer nie...dh baca novel ombak rindu best sgt

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...