Tuesday, 20 September 2011

bila "trafic jam" aku akan buat.....


hayoooo...(once more i use this word)...hari ni hujan..hari hujan jalan akan jadi sesak..bila sesak aku akan menempuh jalan raya yang banyak kereta..bila banyak kereta makanya aku akan menempuh keadaan yang dipanggil JAAAAMMMMM!!!(sambil menjerit dan menarik rambut~expression muka kena hodoh ye..hehhe)~ entry ini bila jam berada pada tahap dewa..kalau jam ala2 manja gitu aku buat x tau jer...setakat 1 jam dalam kereta its a normal...~konoonnnn...

disebabkan aku memilih kereta manual(kononnya nak menunjukkan kejantaaan dan ke 'pro' an dalam pemanduan)aku telah menerima kesan yang amat mendalam dan menyentapkan sanubari aku..(hambik ko!!padan muka!!!rasakan kehebatan memandu manual!!)

korang taula..kat KL ni bila jam..memang azab...so untuk mengurangkan keazabaan atas jalan raya supaya tahap kesabaran dapat di'maintain'kan..aku akan membuat beberapa perkara yang sungguh menyayat hati...(ko memang seorang yang menyedihkan!!)

perkara pertama yang aku akan buat bila nampak bontot kereta yang panjang smbil mengeluarkan lampu merah ialah..aku akan mengomel sorang2..supaya bila aku dengar suara aku yang indah itu aku akan cepat bertenang..(kononnnnn!!!!sudeehh!!!)

   menangis korang mendengar aku membebel!!!!


nafas bau petai atau bau jering hanya akan dibau oleh aku..hehehe
dan menarik nafas sedalamnya supaya bersedia menempuh jam dan membuang masa atas kereta(masa ni dah terlambat nak u turn or buat apa2..sebab kiri kanan, atas bawah, belakang depan..semuanya dah dipenuhi oleh kereta rakyat Malaysia~malainkan kereta ko boleh dihangkut dan dijinjing atas kepala, ko boleh berjalan dan menghangkut kereta ko sambil melambai2 ala2 mis world kat pemandu lain~

keduanya :
bila dah berada ditengah2 jalan raya..dan kereta bergerak mengalahkan siput..(mana taknya, berhenti 30 minit..bergeraknya 30 saat..)..aku akan cuba mencari alternatif aktiviti lain...masa ni aku dah mula mengaru2 kepala sambil menarik2 rambut...uish..(lagi2 kalau time aku nak terkucil atau nak cepat)...masa ni..tahap kesabaran cam dah menipis jer....hilang segala gaya rambut aku yang aku set setengah jam depan cermin (uweek;-P)..wax aku akan hilang dengan cepat dan terkusutlah rambut aku...


sib baik rambut aku tak panjang..kalau tak dah gaya macam ni pulok...


hilang segala dandruff aku...



ko mampu buat pose camni sambil memandu?hehehehe..


ketiga :
untuk mengelakkan daripada aku terus membuat dosa dan mengeluarkan perkataa2 kesat seorang diri aku..aku akan memasang mana2 station radio yang aku suka or mainkan cd yang boleh menguatkan urat saraf aku..dan aku akan memulakan sesi berkaroake dalam kereta.


aku akan melalak dan pastikan pemandu dikiri kanan depan belakang tidak menyedari gaya kita..sebab kita akan berhadapan dengan mereka sekurang2nya utk 2/3 jam seterusnya..sbb kita akan memandu beriringan dengan kereta sebelah. tapi kalau x malu ko melalak je lakannnn...;-)

menyanyi dengan penuh semangat dan menjiwai setiap lirik lagu...kalau boleh siap nangis2 lagi...

(ok..nanti aku sambung lagi ek)



4 comments:

Gadgetginger said...

lawak r post ko kali neh....pape pn i seriously like ur entry tis time.....santai siot.....sapelah agaknye yg suke jam kan...hangin satu bdn....

Anak FELDA said...

lagi la tension bila jamm teruk dari KESAS ke Sg. buloh...sempena Open house raya...tambahan pula nak cari buah tembikai utuk jamuan org marhaban..FUhhh..mmg lazat dan pedih.

Mujurla ada DiGi Friend n Family...Talk as FREE as long as you want.

NAJAA said...

seriously dude...so funny..hahaha... :p

yad'z said...

hahahaha.. jangan samapi bunuh diri sebab jam sudah ek.. saya penah stuck in jam for about 3 hour.. huhu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...